Alla inlägg under december 2011

Av Alexandra Hellman - 22 december 2011 15:34

Japp, jag klarade mattetentan! Äntligen liksom. Tredje gången gillt blev det verkligen nu :D
Jag är så himla glad, ännu ett steg närmare examen liksom :D 

Av Alexandra Hellman - 21 december 2011 14:57

Idag fick jag ett julkort från mitt jobb :D Blev riktigt glad, så jag ringde dit och tackade. Fick även veta mitt schema så, det känns awesome. Längtar tills jag börjar!


Måndagar: 7:30 - 16

Tisdagar: 7:30 - 16:30

Onsdagar: 8:30 - 18:00

Torsdagar: 7-14

Fredagar: Rullande schema, så var tredje vecka tidigt, var tredje mellantid och var tredje sent. 


Det kommer bli jätteroligt det här :)


Av Alexandra Hellman - 9 december 2011 20:19

Hej hej!


Igår var jag på högskolan och hade seminarium med mattekursen. Det gick bra, känns skönt att repetera inför tentan på torsdag. Efter det åkte vi hem, lagade mat: lax i ugn, klyftpotatis och creme-fraiche med smak av chili och paprika, HUR gott som helst. Pluggade lite matte efter det, börjar äntligen förstå det här med N:te talet, ska nöta lite till bara :)

Gick och la mig tidigt, runt halv elva, men jag lyssnar på en sån sjukt bra ljudbok just nu så jag blev vaken väldigt länge.. Laddade ner tetris till min Iphone också, så tiden bara flög iväg :)


Imorse var jag helt död när klockan ringde, men till slut kom jag upp och då bar det iväg till Slätta. Gjorde mina enkätundersökningar, samt ett flertal intervjuer: så nu ska bara allt sammanställas :) Efter det åkte vi till Maxi och handlade lite och när vi kom hem gick vi ner till tvättstugan. Sen käkade vi hamburgare och städade och bytte lakan. Kommer bli underbart att lägga sig i sängen inatt! Just nu äter vi godis och lanar lite ;) Hahaha

Känns som en lagom uppladdning inför imorgon, då är det nämligen Gymnosgalan. Jag kommer befinna mig hallen mellan 10 och 18, så det blir en ganska lång dag där. Ska bli kul att se alla mina duktiga gymnaster :D


Av Alexandra Hellman - 7 december 2011 22:49

Idag vaknade jag först vid kvart över tio, till alarmet. Vi skulle ha tvättstuga klockan elva, men vi var båda två hur trötta som helst, så jag gick och bokade om tiden och sen gick jag och la mig igen. Vid ett masade vi oss äntligen upp (man ska väl njuta av studentlivet så länge det varar eller? ;) och då beställde vi varsin kebabrulle. När den var uppäten skrev jag en del på mitt examensarbete. Är klar med litteraturbakgrunden, så håller på med metoden nu. Ska genomföra undersökningen på fredag. Efter plugget hoppade jag i ett välförtjänt skumbad, det var asnice! På kvällen nu har jag pratat i telefon med Moa, kollat på bonde söker fru och spelat Civilization V, älskar det spelet!

Åt precis "kvällsmat"  blev några limpmackor eftersom vi käkade så sent och nu ska jag slöa en stund till innan det blir dags att sova. Imorgon bär det av till högskolan en sväng nämligen!


Av Alexandra Hellman - 6 december 2011 23:50

Idag gick jag upp relativt tidigt, iaf för att vara mig under examensarbetestiden ;) 8:45 ringde klockan och jag somnade runt 3, så jag var inte direkt världens piggaste. Åkte då en snabb sväng till mina fina VFU-elever och tog sedan en kort promenad där Andreas hämtade mig och vi åkte till Ica för att handla.

Fick ett jääävligt jobbigt mail under morgonen också, men det är tur att allt går att lösa, det gäller bara att komma ihåg det i de mörkaste stunderna. Tur att jag har världens bästa pojkvän som hjälper mig med det. Vi åkte hem och pluggade lite innan det bar iväg igen: denna gången för att kontrollbesiktiga bilen, som bästa Jespher fixat åt oss :) Godkänd blev den, helt awesome!

Sen släppte Andreas av mig vid högskolan där jag lånade lite böcker och väntade på att han skulle bli klar med sin intervju för examensarbetet. 

Efter det blev det matlagning: rosendahlspasta, sjukt awesome! Annars har vi bara kollat på film: "bad teacher" den var helt okej :)

Nu sitter jag här och ska väl snart hoppa i säng för imorgon blir det en dag med både examensarbetesplugg och matteplugg. Nu jäklar är det upplopp till examen!

Av Alexandra Hellman - 5 december 2011 22:57

Japp, senast jag skrev var i augusti! Herregud vad sämst jag är. Men jag har haft så himla mycket att göra hela tiden, och då försvinner bloggen lite.


Gör väl som jag brukar: tar de roliga/viktiga händelserna i punktform.

- Weekend i GBG med Andreas, Amanda och Jespher i augusti.

- Börjat sista terminen

- Haft sex veckors praktik med en underbart fin klass

- Pluggat galet mycket

- Gjort och kuggat på mattetentan. Nästa onsdag SKA jag ta den.

- Sökt massor av jobb

- Fått en anställningsintervju på Borlänge kommun

- Fått JOBB på Borlänge kommun :D :D (Börjar 9:e januari)

- Börjat skriva på mitt examensarbete om IT-baserad undervisning

- Varit i sthlm med världens bästa vänner Pernilla och Moa <3

- Varit på nattbio med Andréa

- Köpt en iPhone (KÄRLEK)

- Köpt en ny bil

- Varit på julbord med julshow i Västerås med Pernilla och Moa <3

- Träffat världens mysigaste Ola på samma ställe. ALLTID - Det vet du.



Det är det som jag kommer på nu. Känns som jag är lite mer i fas nu och kan blogga kanske en gång om dagen, men åtminstone varannan dag. Känns bäst att börja försiktigt ;)

Presentation


Alexandra heter jag, 26 år och jobbar som lärare i förskoleklass. Har äntligen gift mig med världens bästa och här i bloggen blir det mycket vardagsprat.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards