Direktlänk till inlägg 28 mars 2013

Dag 6 - En vanlig dag i mitt liv

Av Alexandra Hellman - 28 mars 2013 22:01

Jag vaknar mellan 5:30 och 6:45 beroende på när jag börjar jobba. Kliver upp och klär på mig, äter frukost om jag börjar sent, annars så borstar jag tänderna och fixar snabbt till mig innan jag går eller cyklar till jobbet. Väl på jobbet så umgås jag med barnen, hittar på något att göra på morgonen innan vi går och äter frukost klockan 8. Efter frukosten börjar förskoleklasstiden, då vi börjar med samling där vi går igenom dagens datum och pratar lite allmänt. Sen kör vi lite övningar med Bornholmsmodellen eller gör något arbetsblad. Efter ca en timme så äter vi frukt och sen går vi ut en stund. Efter att vi varit ute går vi in och läser lite och sen är det dags för mat. Efter maten är vi ute en sväng igen innan vi går in och pysslar/målar/ritar/räknar matte osv osv. Vid 14-tiden är det dags för mellanmål. Efter mellanmålet droppar barnen sakta men säkert av innan jag själv går hem.


Efter jobbet har jag antingen gymnastikträning med tjejerna eller så går jag hem och lagar mat, fixar tvätten, handlar osv osv. Käkar när Andreas kommer hem och brukar det mest bli slappt framför tvn.


Hejhå, ett riktigt vardagsliv med andra ord, men jag gillar det ;)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexandra Hellman - 31 oktober 2013 17:45

Beskriv dig själv med en mening: 26-årig lärare som är gift med världens bästa, är gymnastiktränare på fritiden och älskar att titta på film/tv-serier, spela alla typer av spel, umgås med familj/vänner och lägga pärlplattor.    Beskriv en perso...

Av Alexandra Hellman - 30 oktober 2013 17:27

Hej!   Känner att det går trögt här... As usual. Jag älskar att blogga och skriva, men ibland händer det så mycket annat att jag glömmer bort det. För att komma igång igen tänkte jag köra en lista, då kanske lusten och orken kommer tillbaka :) ...

Av Alexandra Hellman - 24 augusti 2013 20:27

Det har ju gått några veckor sen bröllopet, så nu känns det som att det är dags att blogga om det!   Dagen innan så var vi festlokalen från ca 10:00. Vi försökte komma på ett bra sätt för borden att stå, vilket inte var det lättaste! Till slut fi...

Av Alexandra Hellman - 15 juni 2013 20:07

Var mer än två månader sen jag skrev något sist. Livet rullar liksom på så bloggen försvinner ifrån mitt medvetande emellanåt. Just nu är det mycket bröllop i mitt huvud, är mycket som ska fixas inför det.    Jag har fått frågan om jag inte kan b...

Av Alexandra Hellman - 4 april 2013 08:45

Våren är min absolut bästa årstid. Jag älskar när man märker att det blir ljusare, snön smälter och fåglarna börjar vakna till liv. Det ligger så mycket förväntan i våren när sommaren är på väg, jag älskar det! Att få ställa sig mot en husvägg och kä...

Presentation


Alexandra heter jag, 26 år och jobbar som lärare i förskoleklass. Har äntligen gift mig med världens bästa och här i bloggen blir det mycket vardagsprat.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards