Direktlänk till inlägg 4 januari 2012

4:e januari 2012

Av Alexandra Hellman - 4 januari 2012 17:26

Pappa ville ha en liten uppdatering, så jag får väl skriva lite :)


Julen var superhärlig! :) Vi åkte hem den 23:e december med ett litet stopp hos mamma och pappa innan vi åkte ner till Andreas föräldrar och umgicks med hans familj. Spelade Bingolotto och hade allmänt roligt och mysigt :D På julafton vaknade vi ganska sent och åt gröt till frukost. Efter det gick jag och la mig en stund igen, hade lite feber som jag ville sova bort. Klockan 3 blev det självklart Kalle Anka och efter det några julklappar. Sen käkade vi ett sjukt gott julbord och öppnade mera julklappar. Fick massor av bra saker, det mesta i lila då Andreas sa att det var det enda jag önskade mig ;) Monica (Andreas mamma) hade bland annat stickat en jättefin lila halsduk till mig :D Efter det spelade vi lite sällskapsspel innan det var time for bed. En riktigt härlig dag med andra ord :D


Dagen efter gick jag upp nio för att ta en promenad med världens bästa Sofia och hennes älskade dotter Julia. Riktigt skönt att komma ut och röra på sig! Kom hem vid tio och då sov jag en stund innan det var dags för julafton nummer 2, den här gången med min familj. Vi åt en riktigt gott julbord även där, pratade och skrattade och hade allmänt härligt. Vi var väldigt många: Jag & Andreas, mamma & pappa, Andréa & Mathias, Amanda & Jespher, mormor & morfar samt farmor. När vi hade ätit så blev det även här julklappsutdelning, fick även här mycket bra att ha grejer. Vi pratade och bara umgicks hela kvällen, mysigt :) Andreas, pappa och Jespher fastnade dock i Forza 4 och spelade det typ hela kvällen. Jag, Amanda och mamma körde lite dance central och så. Vid halv tolv blev det varmkorv innan vi hoppade i säng! Två härliga julaftnar fick jag i år, det är inte dåligt :D


Den 26:e åkte vi tillbaka till Falun för att skriva på våra examensarbeten. Inte det roligaste man gör, men det kommer vara så himla skönt när det är färdigskrivet och inlämnat. Annars hände det inte så mycket den veckan, blev mest plugg alltså.


På nyårsafton styrde vi kosan till Örebro för att fira nyår där. Vi kom fram vid 16 och då fixade jag och Carin grönsaker och dipp och bara umgicks. Vid sju åkte vi och hämtade Cissi och sen blev det matlagning. Dock var det mest Mårdh, Cissi och Carin som stod för den, men jag hackade faktiskt persilja ;) En kompis till Cissi och en kompis till Carin var också där, mycket trevligt. Menyn för kvällen var: förrätt: gratinerad hummer (fem av fem toasters, sjukt gott!) varmrätt: oxfilé med potatiskaka, portvinssås och tryffelsmör (sex av fem toasters, typ det godaste jag ätit!) efterrätt: chokladfondant med vaniljglass och bär (fem av fem toasters, helt underbart!)

Vid 23:15 hade vi käkat färdigt och körde en klassisk "lek" där man har fem olika kategorier (typ städer, filmer osv) och så ska en person säga A och sen räkna tyst i huvudet hela alfabetet tills en annan person säger stopp och då måste den som sagt alfabetet snabbt säga vilken bokstav han eller hon var på och så ska man utifrån den bokstaven komma på en sak under varje kategori, det är sjukt kul! Vid 12-slaget gick vi ut på Carins balkong som ligger på 6:e våningen, vi hade alltså utsikt över nästan hela Örebro! Vi såg mycket fyverkerier och dansade loss där ute. Efter det gick vi in och spelade ett sjukt roligt sällskapsspel: "popkult" måste köpa det alltså! Vi kom i säng runt halv fyra.


På nyårsdagen klev vi upp vid tolv och tog bussen in till centrala Örebro för att käka pizza. Vi fick in på Pizza Planet som hade pizza/taco/salladsbuffé för 89 kronor per person, det var sjukt gott! När vi hade käkat tog vi bussen tillbaka till Carin och packade ihop våra saker innan vi begav oss hemåt, med Fagersta som första mål. Snacka om snö-oväder vi hamnade in! Vi såg typ ingenting, men till slut kom vi till Fagersta iaf. Sa snabbt hej till våra familjer och sen for vi vidare till Falun. 


De senaste dagarna har mest bestått av plugg, börjar närma mig slutet på examensarbetet åtminstone. Kommer bli skönt på onsdag när det ska lämnas in! 


Ska göra en såndär 2011 lista också, stay tuned ;)


Hoppas du är nöjd nu pappa ;)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexandra Hellman - 31 oktober 2013 17:45

Beskriv dig själv med en mening: 26-årig lärare som är gift med världens bästa, är gymnastiktränare på fritiden och älskar att titta på film/tv-serier, spela alla typer av spel, umgås med familj/vänner och lägga pärlplattor.    Beskriv en perso...

Av Alexandra Hellman - 30 oktober 2013 17:27

Hej!   Känner att det går trögt här... As usual. Jag älskar att blogga och skriva, men ibland händer det så mycket annat att jag glömmer bort det. För att komma igång igen tänkte jag köra en lista, då kanske lusten och orken kommer tillbaka :) ...

Av Alexandra Hellman - 24 augusti 2013 20:27

Det har ju gått några veckor sen bröllopet, så nu känns det som att det är dags att blogga om det!   Dagen innan så var vi festlokalen från ca 10:00. Vi försökte komma på ett bra sätt för borden att stå, vilket inte var det lättaste! Till slut fi...

Av Alexandra Hellman - 15 juni 2013 20:07

Var mer än två månader sen jag skrev något sist. Livet rullar liksom på så bloggen försvinner ifrån mitt medvetande emellanåt. Just nu är det mycket bröllop i mitt huvud, är mycket som ska fixas inför det.    Jag har fått frågan om jag inte kan b...

Av Alexandra Hellman - 4 april 2013 08:45

Våren är min absolut bästa årstid. Jag älskar när man märker att det blir ljusare, snön smälter och fåglarna börjar vakna till liv. Det ligger så mycket förväntan i våren när sommaren är på väg, jag älskar det! Att få ställa sig mot en husvägg och kä...

Presentation


Alexandra heter jag, 26 år och jobbar som lärare i förskoleklass. Har äntligen gift mig med världens bästa och här i bloggen blir det mycket vardagsprat.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards