Direktlänk till inlägg 11 februari 2012

Det här med att blogga...

Av Alexandra Hellman - 11 februari 2012 21:07

Haha, jag är så sämst! Lyckas alltid förtränga bloggen. Veckorna springer iväg nu bestående av jobb, gymnastikträningar och däremellan hitta lite tid till att umgås med Andreas. Ska väl försöka få med lite viktiga händelser:


- Opponering 18/1

Opponering för examensarbetet där examinatorn och medbedömaren sa att det var ett välstrukturerat och trevligt arbete som kopplar ihop syftet med resultatet och med en bred litteraturbakgrund som gör att arbetet blir trovärdigt. Fick lite att ändra på, men det fixades ganska snabbt. Bästa Sara S var i samma grupp som mig, så vi fick en sista heldag på Högskolan, där vi tillbringat så mycket till tillsammans!


- Examensmiddag med bästa tjejerna 20/1

Jag, Malin, Moa, Maria, Sara W och Nina var och käkade på Tsatsiki och sen gjorde vi marangsviss och drack vin hemma hos Maria med lite sällskapsspel. Det en toppenkväll som jag fick fira med fina människor, tack för att vi har pluggat tillsammans


- Examensfest hos mamma och pappa 21/1

Vid 12-tiden tog jag och Andreas bilen ner till Fagersta för att fixa allt inför min fest. Jag, mamma och Amanda lagade mat och grejade hela eftermiddagen. Det blev ost&skinkpaj och tacopaj, nybakat bröd som mormor gjort och massor av sallad. Vi var 23 personer där, riktigt trevligt var det! Min närmaste familj var där, så det var hur bra som helst. När gästerna kom bjöd vi på bål (och jag blev lite full redan då... Haha!) och sen åt vi. Pappa höll ett otroligt fint tal som jag knappt kommer ihåg eftersom tårarna rann hela tiden. Tack mamma och pappa för det

Vi hade jättetrevligt hela kvällen, pratade och skrattade, spelade nån form av bingo och så tvingade min kära kusin Fredrik i mig massor av shots.. ;) Haha, riktigt kul iaf!


- Gymnastiktävling med trupp 4 28/1 på Lugnet

En riktigt härlig dag med bra poäng. Det är verkligen jättehärliga tjejer med i den gruppen!

- Jobbat, varit sjuk, jobbat, varit sjuk, jobbat. 


En glamorös vardag med andra ord ;)


Eller just ja! Har bokat biljetter till att se Westlife i London 12:e maj :D Sjukt awesome! Nu överväger jag också att få med mig någon till Dublin i juni, får se om jag lyckas ;)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexandra Hellman - 31 oktober 2013 17:45

Beskriv dig själv med en mening: 26-årig lärare som är gift med världens bästa, är gymnastiktränare på fritiden och älskar att titta på film/tv-serier, spela alla typer av spel, umgås med familj/vänner och lägga pärlplattor.    Beskriv en perso...

Av Alexandra Hellman - 30 oktober 2013 17:27

Hej!   Känner att det går trögt här... As usual. Jag älskar att blogga och skriva, men ibland händer det så mycket annat att jag glömmer bort det. För att komma igång igen tänkte jag köra en lista, då kanske lusten och orken kommer tillbaka :) ...

Av Alexandra Hellman - 24 augusti 2013 20:27

Det har ju gått några veckor sen bröllopet, så nu känns det som att det är dags att blogga om det!   Dagen innan så var vi festlokalen från ca 10:00. Vi försökte komma på ett bra sätt för borden att stå, vilket inte var det lättaste! Till slut fi...

Av Alexandra Hellman - 15 juni 2013 20:07

Var mer än två månader sen jag skrev något sist. Livet rullar liksom på så bloggen försvinner ifrån mitt medvetande emellanåt. Just nu är det mycket bröllop i mitt huvud, är mycket som ska fixas inför det.    Jag har fått frågan om jag inte kan b...

Av Alexandra Hellman - 4 april 2013 08:45

Våren är min absolut bästa årstid. Jag älskar när man märker att det blir ljusare, snön smälter och fåglarna börjar vakna till liv. Det ligger så mycket förväntan i våren när sommaren är på väg, jag älskar det! Att få ställa sig mot en husvägg och kä...

Presentation


Alexandra heter jag, 26 år och jobbar som lärare i förskoleklass. Har äntligen gift mig med världens bästa och här i bloggen blir det mycket vardagsprat.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards