Direktlänk till inlägg 16 februari 2012

Veckan som varit

Av Alexandra Hellman - 16 februari 2012 21:21

Tisdag: 

På jobbet hade vi alla hjärtans-dagsmys där barnen fick ta med sig ett gosedjur och så åt vi fruktsallad och päronglass. Slutade jobba halv fem och var i Falun vid tio över fem. Andreas hämtade mig på stan då och sen åkte vi och handlade hamburgare. Riktigt mums! Efter det käkade vi daimglass, lätt bästa! Hela kvällen myste vi bara i soffan till Entourage. Lugnt och mysigt alla hjärtansdag firande :)


Onsdag:

På jobbet var vi ute och lekte i snön. Som synd är så har vi ingen pulkabacke på gården så barnen får mest dra omkring på sina pulkor, men det är också jätteroligt. Slutade jobba vid 18, så var inte hemma förrän runt 19. Hade lite dötid på stan mellan bussarna så gick in på Ica och köpte en grillad kyckling som jag åt när jag kom hem. Andreas satt och spelade då, så jag åt själv framför ett Bevery Hills avsnitt. Jag älskar grillad kyckling, så JÄKLA gott! När Andreas spelat klart kollade vi lite på Entourage innan vi hoppade i säng.


Torsdag:

Gick upp 5:30, mer död än levande... Åkte till jobbet där vi idag hade vattenlek. Är så himla kul att se när barnen undersöker vattnet, leker och grejar. Jobbade till 14 och ändrade min tid för morgondagen, så jag jobbar 10-18 istället för 8:30-16:30. Blir skönt med sovmorgon! När jag kom hem vid 15-tiden så lagade jag mat, Rosendahlspasta som blev sjuuukt god :D När vi käkat skjussade Andreas mig till Gymnoshallen för träning med Trupp 4. Det var en riktigt bra träning och jag hade jätteroligt :D Märkte dock under träningen att min röst började bli raspigare och raspigare... Nu låter jag som en kille i målbrottet och det har jag försökt döva med glass, vatten och cola. Dock har ingenting hjälpt så bra... Blir intressant om jag knappt kan prata imorgon på jobbet. Det är nu jag skulle ha läst teckenspråk känner jag ;) Ska väl kolla på alla 140 tv-program jag har missat innan jag hoppar i säng och hoppas på att rösten är bättre imorgon.

 
 
Sarah

Sarah

23 februari 2012 22:38

Svar: Hehe ja kanske det! Men så hör det väl till att gilla barn när man har en sånt yrke som du har också=) Kul att ha hittat till din blogg också! Hoppas du mår bra!

http://twentyonedays.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexandra Hellman - 31 oktober 2013 17:45

Beskriv dig själv med en mening: 26-årig lärare som är gift med världens bästa, är gymnastiktränare på fritiden och älskar att titta på film/tv-serier, spela alla typer av spel, umgås med familj/vänner och lägga pärlplattor.    Beskriv en perso...

Av Alexandra Hellman - 30 oktober 2013 17:27

Hej!   Känner att det går trögt här... As usual. Jag älskar att blogga och skriva, men ibland händer det så mycket annat att jag glömmer bort det. För att komma igång igen tänkte jag köra en lista, då kanske lusten och orken kommer tillbaka :) ...

Av Alexandra Hellman - 24 augusti 2013 20:27

Det har ju gått några veckor sen bröllopet, så nu känns det som att det är dags att blogga om det!   Dagen innan så var vi festlokalen från ca 10:00. Vi försökte komma på ett bra sätt för borden att stå, vilket inte var det lättaste! Till slut fi...

Av Alexandra Hellman - 15 juni 2013 20:07

Var mer än två månader sen jag skrev något sist. Livet rullar liksom på så bloggen försvinner ifrån mitt medvetande emellanåt. Just nu är det mycket bröllop i mitt huvud, är mycket som ska fixas inför det.    Jag har fått frågan om jag inte kan b...

Av Alexandra Hellman - 4 april 2013 08:45

Våren är min absolut bästa årstid. Jag älskar när man märker att det blir ljusare, snön smälter och fåglarna börjar vakna till liv. Det ligger så mycket förväntan i våren när sommaren är på väg, jag älskar det! Att få ställa sig mot en husvägg och kä...

Presentation


Alexandra heter jag, 26 år och jobbar som lärare i förskoleklass. Har äntligen gift mig med världens bästa och här i bloggen blir det mycket vardagsprat.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards