Direktlänk till inlägg 6 augusti 2011

Lördag 6:e augusti 2011

Av Alexandra Hellman - 6 augusti 2011 09:23

Hej!


Igår slutade jag tidigt från jobbet: 14:10 närmare bestämt, det var galet skönt :D När jag kom hem plockade jag iordning mina grejer jag haft med mig från Andreas och sen hoppade jag i poolen och badade lite, riktigt skönt. Efter det tog jag en dusch och sen satte jag mig i sängen: DÅ börjar migränen :S Klockan var runt halv fyra och farmor skulle hämta mig halv sju, så jag la mig och försökte sova. Slumrade till, men när jag vaknade var vissa kroppsdelar fortfarande bortdomnade och huvudet bara bultade. Jag gjorde mig iordning iaf, jag och farmor hade trotsallt bestämt att vi skulle ut och äta. När hon väl kom och hämtade mig åkte vi först till Kapellbacken där de har Grekisk kolgrillsbuffé på fredagar, men redan på parkeringen såg vi att det var hur mycket folk som helst, så vi åkte till järnvägskrogen istället. Sjukt god mat där! Jag åt en rätt som heter pikkilia vilket är: grekisk sallad, bröd, tsatsiki, fläskfilé, oxfile och färsbiff med tomtatsås, beasås och så strips. Helt underbart! :D Tog en bananasplit till efterrätt också, mums :D Runt åtta-tiden var jag hemma igen, då gick jag direkt och borstade tänderna och sen la jag mig i sängen. Har sovit tills runt 9, men huvudvärken är fortfarande kvar. Jag förstår inte :O 


Idag firar jag och Andreas 6 år som förlovade också! Jag älskar dig mest av allt världens bästa människa, tack för att du finns och står ut med mig! <3




Bild från när Andreas gjorde lumpen i Boden och jag var där för att hälsa på. Hösten 2006. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexandra Hellman - 31 oktober 2013 17:45

Beskriv dig själv med en mening: 26-årig lärare som är gift med världens bästa, är gymnastiktränare på fritiden och älskar att titta på film/tv-serier, spela alla typer av spel, umgås med familj/vänner och lägga pärlplattor.    Beskriv en perso...

Av Alexandra Hellman - 30 oktober 2013 17:27

Hej!   Känner att det går trögt här... As usual. Jag älskar att blogga och skriva, men ibland händer det så mycket annat att jag glömmer bort det. För att komma igång igen tänkte jag köra en lista, då kanske lusten och orken kommer tillbaka :) ...

Av Alexandra Hellman - 24 augusti 2013 20:27

Det har ju gått några veckor sen bröllopet, så nu känns det som att det är dags att blogga om det!   Dagen innan så var vi festlokalen från ca 10:00. Vi försökte komma på ett bra sätt för borden att stå, vilket inte var det lättaste! Till slut fi...

Av Alexandra Hellman - 15 juni 2013 20:07

Var mer än två månader sen jag skrev något sist. Livet rullar liksom på så bloggen försvinner ifrån mitt medvetande emellanåt. Just nu är det mycket bröllop i mitt huvud, är mycket som ska fixas inför det.    Jag har fått frågan om jag inte kan b...

Av Alexandra Hellman - 4 april 2013 08:45

Våren är min absolut bästa årstid. Jag älskar när man märker att det blir ljusare, snön smälter och fåglarna börjar vakna till liv. Det ligger så mycket förväntan i våren när sommaren är på väg, jag älskar det! Att få ställa sig mot en husvägg och kä...

Presentation


Alexandra heter jag, 26 år och jobbar som lärare i förskoleklass. Har äntligen gift mig med världens bästa och här i bloggen blir det mycket vardagsprat.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards