Direktlänk till inlägg 9 augusti 2011

Måndag 9:e augusti 2011

Av Alexandra Hellman - 9 augusti 2011 12:35

Igår började min sista arbetsvecka för den här sommaren! Galet skönt det ska bli att få vara ledig sen :)


Igår jobbade jag 7:10 - 16 och efter det plockade Andréa och Mathias upp mig och så åkte vi till vår morbroror, hans tjej och vår lilla kusin på ett år som är typ sötast i världen. De bor en bit ut i skogen med massor av islandshästar och grejer, sjukt mysigt :) Vi var där och tittade på nya stallet och sen fikade vi. Efter ett tag kom Fridas andra barn hem också. Riktigt trevligt hade vi!

Vid sjutiden åkte vi därifrån, Andréa och Mathias släppte av mig vid Seco så jag kunde ta min cykel hem till dem. Väl där gjorde vi en tacopaj, riktigt mums, men den blev en aning stark :) Hahahah, det verkligen eldade i munnen.


Hann även med att boka in tre nätter i en stuga i Göteborg med Andreas, Amanda och Jespher 25:e - 28:e augusti, det blir fullkomligt awesome med Liseberg, Universerum och Sjöfartsmuséet bland annat! :)


Runt halv elva slocknade jag som en stock och vaknade upp för en ny dag på Seco. Idag jobbar jag 7:15 - 16:30, alltid bra med lite extra tid ;)

 
 
Madde / Mamma och blivande fröken

Madde / Mamma och blivande fröken

10 augusti 2011 16:17

Åh va kul att åka till GTB, skulle gärna göra det själv snart känner jag, så sjukt fin stad :)

http://www.saramadeleine.se

 
Borderline & Jag

Borderline & Jag

12 augusti 2011 11:09

Hej! Din blogg är riktigt bra och följer dig på bloglovin om jag inte redan sagt det? Hoppas du följer mig också men om du inte gör det så får du gärna lägga till mig..Kram <3

http://Ekblaad.blogg.se

 
Madde / Mamma och blivande fröken

Madde / Mamma och blivande fröken

9 oktober 2011 21:39

– Det jag menar är att folks bild av en god förebild är personer som aldrig gör misstag. Jag anser att alla människor oavsett vem det är har rätt att göra misstag, har rätt att berätta saker om sig själva och har rätt att vara den de är utan att folk ska bry sig hela tiden.
Sen anser jag att fler människor måste lära sig att man är olika personer. Jag är en person privat, och en person i mitt yrke. Jag är inte mitt yrke hela tiden skulle jag vara mitt yrke hela tiden skulle jag inte vara jag. Men kvinnor får inte vara JAG rakt ut för vi ska alltid tänka på andra hela tiden och det anser jag vara fel. För i första hand ska man tänka på vad man själv vill göra (om man inte är förälder då för då sets barnet i första rum) i andra hand ska man tänka på andra. Jag anser inte att om jag förstora mina bröst ska jag få skit för det bara för att Julia 17 år också vill förstora sina bröst. Hon är kapabel att göra det valet själv utan att jag ska behöva tänka åt henne, vilket samhället idag tycks tro. Att så fort någon gör en sak så ska alla kvinnor göra det samma och syndabocken är den kvinna som gjorde det först. Jag anser att det är fel, vi har hjärnor att använda och jag hoppas de och tror att de flesta kvinnor använder dem också, utan att påverkas av media.

http://www.saramadeleine.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexandra Hellman - 31 oktober 2013 17:45

Beskriv dig själv med en mening: 26-årig lärare som är gift med världens bästa, är gymnastiktränare på fritiden och älskar att titta på film/tv-serier, spela alla typer av spel, umgås med familj/vänner och lägga pärlplattor.    Beskriv en perso...

Av Alexandra Hellman - 30 oktober 2013 17:27

Hej!   Känner att det går trögt här... As usual. Jag älskar att blogga och skriva, men ibland händer det så mycket annat att jag glömmer bort det. För att komma igång igen tänkte jag köra en lista, då kanske lusten och orken kommer tillbaka :) ...

Av Alexandra Hellman - 24 augusti 2013 20:27

Det har ju gått några veckor sen bröllopet, så nu känns det som att det är dags att blogga om det!   Dagen innan så var vi festlokalen från ca 10:00. Vi försökte komma på ett bra sätt för borden att stå, vilket inte var det lättaste! Till slut fi...

Av Alexandra Hellman - 15 juni 2013 20:07

Var mer än två månader sen jag skrev något sist. Livet rullar liksom på så bloggen försvinner ifrån mitt medvetande emellanåt. Just nu är det mycket bröllop i mitt huvud, är mycket som ska fixas inför det.    Jag har fått frågan om jag inte kan b...

Av Alexandra Hellman - 4 april 2013 08:45

Våren är min absolut bästa årstid. Jag älskar när man märker att det blir ljusare, snön smälter och fåglarna börjar vakna till liv. Det ligger så mycket förväntan i våren när sommaren är på väg, jag älskar det! Att få ställa sig mot en husvägg och kä...

Presentation


Alexandra heter jag, 26 år och jobbar som lärare i förskoleklass. Har äntligen gift mig med världens bästa och här i bloggen blir det mycket vardagsprat.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards